YouTuber TechEpiphany, yakın vakitte AMD’nin yeni FSR 2.0 teknolojisiyle güncellenen God of War oyununu test etti. Teste sahne olan grafik yongası ise RDNA 2 mimarisine dayanan Radeon 660M idi. Bildiğiniz üzere Ryzen 6000 taşınabilir serisinde Radeon 660M ve Radeon 680M olmak üzere farklı entegre GPU’lar kullanılıyor.
Bunların harici ekran kartları olmadığını belirtelim. Fakat RDNA 2 mimarisi ve AMD optimizasyonları sayesinde 1080P’de (1920 x 1080) çok âlâ FPS oranları sunuluyor. Ryzen 5 6600H ile yapılan testlere bakılırsa, FSR 2.0 üzere bir teknolojiyle desteklenen üst seviye oyunlarda Radeon 660M hiç de üzücü bir seçenek değil.
AMD’nin entegre GPU’su, 1080P çözünürlükle birlikte düşük, orta ve yüksek ayarların karışımında, istikrarlı FSR 2.0 modunda 30-35 FPS elde etmeyi başardı. Hatta vakit zaman kare suratları 38’lere kadar yükseldi. Radeon 660M, 1080P için önerilen Radeon RX 5700 ihtiyacının çok altında. Ek olarak, FSR 2.0 zamansal ölçekleme algoritmasının artan ihtiyaçları nedeniyle FSR 1.0’dan çok daha fazla hesaplama gücüne gereksinim duyuluyor.
Diğer taraftan bu iGPU’nun sırf 15W üzere düşük bir TDP’ye sahip olduğunu belirtmekte yarar var. Bu da onu hafif ultrabook’lar ve öbür taşınabilir aygıtlar için hoş bir seçenek haline getiriyor. Ağabeyi Radeon 680M ise tersine 45W TDP’ye sahip.