Meta, Metaverse‘in donanım temellerini geliştirmeye devam ediyor ve bugün CEO Mark Zuckerberg birkaç prototip gösterdi. Birçok, grubun gerçeğe yakın VR oluşturmak için gerekli gördüğü belli bir özelliği test etmek için tasarlanmış.
İlk prototip “Butterscotch” olarak isimlendiriliyor ve odak noktası, takımın “retinal çözünürlük” dediği şeyi elde etmek için piksel sayısını artırmaya yönelik. Bu, derece başına yaklaşık 60 piksel manasına geliyor. Prototip, görüş alanının sırf yarısını kaplayan Quest 2’den 2,5 kat daha fazla piksel kullanarak 55 piksel/derece elde ediyor. Hedef, ekranın 20/20 görüşe sahip kullanıcıların bir göz testi tablosundaki en küçük harfleri okumasına müsaade verecek kadar keskin olması. Half Dome öbür bir sorunu çözmeye yönelik geliştirilmiş. Bu prototip, sanal sahnelere doğal bir derinlik hissi vermek için göz izleme ve değişken odaklı optikleri kullanacak.
Ardından, HDR’yi destekleyen birinci VR kulaklık olabilecek Starbursts var. Natürel ki bu yalnızca bir prototip model, fakat Zuckerberg’in açıklamasına nazaran, gerçek hayat sahneleri çoklukla üst seviye TV’lerin ve ekranların verebileceğinden daha parlak olacak. Yıldız patlaması 20.000 nit parlaklığa ulaşabilir, lakin tüketici aygıtları 10.000 nit daha rahat bir bedele razı olabilir. Gösterilen son prototip, PC VR oyunlarını zati yönetim edebilen, çalışan bir VR kulaklığı olan Holocake 2 olacak. Meta tarafından şimdiye kadar yapılmış en ince ve en hafif VR kulaklığı, lakin hayal, kalınlığı daha da azaltacak bir holografik lens kullanmak.
İşte Zuckerberg’in kendisinin gösterdiği dört prototip: