AMD, Mart ayında Fidelity FX Üstün Resolution 2.0 (FSR 2.0) teknolojisini tanıtarak değerli bir adım atmıştı. Yeni duyurulara bakarsak kırmızı ekip yükseltme teknolojileri üzerinde çalışmaya devam ediyor. FSR teknolojisi yeni bir güncellemeyle birlikte 2.1 sürümüne yükseldi. Üstelik FSR 2.1 şimdiden Farming Simulator 2022’ye uygulanmış durumda.
FSR 2.1 ile algoritmada kimi geliştirmeler yapıldı, fakat lakin FSR 2 API değişmediği için geliştiriciler açısından büyük bir değişiklik olmasını beklemiyoruz. Yeni sürümle birlikte görseller aslına daha uygun biçimde görüntülenecek. AMD ayrıyeten dikkatli bakıldığında görülebilen çeşitli artefaktları giderdiğini belirtmiş.
AMD, FSR 2.1 ile yapılan iyileştirmeleri vurgulayan bir görüntü sunumu hazırladı. FSR 2.1 güncellemesine ait tüm geliştirmeleri aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz.
Değişim | Etki |
---|---|
Kilitli pikselleri azaltmak için kullanılan hareket vektörü sapması. | Böylelikle temel piksel renkleriyle eşleşmeyen hareket vektörleri ile gölgelenme problemleri hafifleyecek. |
Çözülme mantığı artık objeler ortasında sadece küçük derinlik ayrımı olan alanlardaki bozulmaları algılayabiliyor. | Bazı çözülme olaylarında gölgelenme problemleri hafifleyecek ve yükseltme kalitesi güzelleşecek. |
Bazı yarı hassas hesaplamaları tam mutlaklığa dönüştürerek güzelleştirilmiş çıktı kalitesi. | Üretilen yükseltilmiş imajın genel renk aralığı ve süreksiz kararlılığı güzelleşecek. |
Reactive Mask güncellemeleri:
|
Parçacık üzere şeffaf geometrideki gölgelenme sıkıntıları hafifleyecek. |
Composition ve Transparency Mask güncellemeleri:
|
Temel piksel renkleriyle eşleşmeyen hareket vektörleri ile gölgelenme sıkıntıları hafifleyecek. |