AMD, Fidelity FX Üstün Resolution (FSR) teknolojisi üzerinde geliştirmeler yaparak FSR 2.0 sürümünü duyurmuştu. Bu teknolojiden yararlanan birinci oyun Deathloop olmuştu, lakin artık FSR 2.0 dayanağı alan oyunların sayısı ikiye çıktı: Farming Simulator 22.
AMD, bu teknolojinin bir noktada açık kaynağa geçeceğini ve geliştirmenin devam ettiğini doğruladı. Ayrıyeten önümüzdeki haftalarda FSR 2.0 dayanağı kazanan çok sayıda oyun göreceğiz.
FSR 2.0, tüm ön kalite ayarlarında FSR 1.0’a kıyasla gelişmiş manzara kalitesi getirecek. Bu kısmen “optimize edilmiş” kenar yumuşatma özellikleriyle uzamsal yükseltmeden zamansal yükseltmeye geçiş sayesinde mümkün olacak. Uzamsal yükseltme, bir kareyi yükseltmek için kullanıldığında sadece karenin kendisi tarafından sağlanan bilgileri kullanıyor. Buna karşılık zamansal yükseltme, evvelki karelerin yanı sıra geçerli karedeki dataları de kullanabiliyor. Farklı bir formda, NVIDIA’nın DLSS 1.0’ı da bir uzamsal yükseltme tahliliydi ve DLSS 2.0 ile zamansal yükseltmeye geçildi.
Bu direkt AMD’nin NVIDIA’ya misal bir yaklaşım benimsediğini düşünmemize neden olabilir, fakat birtakım farklılıklar var. DLSS’in kilit ögelerinden biri, RTX serisinin tensör çekirdekleri aracılığıyla sağlanan büyük ölçüde hesaplama gücü. AMD’nin mevcut RX 6000 yahut evvelki RX 5000 serisi ekran kartları tensör çekirdeklerine sahip değil. Bu bağlamda FSR mümkün olan en geniş GPU yelpazesiyle birlikte çalışıyor. Kırmızı grup, FSR 2.0’ın özel makine tahsili donanımı gerektirmediğini ve AMD’nin yanı sıra rakiplerinin eserleri üzerinde çalışmaya devam edeceğini söyledi. Ek olarak, DLSS ve FSR teknolojilerinin ayrıntılı karşılaştırmasına buradan bakabilirsiniz.
- AMD FidelityFX Muhteşem Resolution (FSR) 2.0 takviyesi eklendi.
- DLSS, FSR 1.0 ve FSR 2.0 için yükseltme netliği ayarlama dayanağı eklendi.