NVIDIA, RTX 4000 serisi ekran kartlarıyla birlikte DLSS 3 teknolojisini kullanıma sunmuştu. Bu teknoloji büyük performans yararları sağlıyor olsa da sadece RTX 4000 serisine özel olduğundan ötürü büyük reaksiyon topladı. Igor’sLAB tarafından yapılan keşifler ise epeyce şaşırtan.
Daha evvel makalemizde ayrıntılıca bahsettiğimiz üzere, DLSS 3 teknolojisinin merkezinde Frame Generation olarak bilinen bir özellik var. DLSS Frame Generation yapay zeka ağı, her piksel için orta kareler oluşturmak üzere oyun hareket vektörlerinden, optik akış alanından ve sıralı oyun karelerinden gelen bilgilerin nasıl kullanılacağına karar veriyor. Bu ağ, hareketi izlemek için hem motor hareket vektörlerini hem de optik akışı kullanarak hem geometriyi hem de efektleri gerçek bir formda yine oluşturabiliyor.
Geçtiğimiz günlerde FSR 3.0 teknolojisinin geleceğinden bahsetmiştik. FSR 3.0 görünüşe nazaran büyük atılımlar yapacak. Verilen bilgiler kısıtlı, lakin NVIDIA’nın Frame Generation tekniğine misal olmasını beklediğimiz Fluid Motion Frames (Hareketli Akışkan Kareler) isimli bir teknolojinin kullanılacağını kesin olarak biliyoruz.
Igor Wallossek, Frame Generation özelliğinin rakiplerin öbür teknolojileriyle birlikte uyumlu biçimde çalıştığını bildirdi. Vaziyete bakılırsa Spider-Man üzere oyunlarda NVIDIA Frame Generation’ı DLSS 3.0’dan bağımsız olarak aktifleştirmek mümkün. Ne yazık ki, bu Frame Generation tekniğinden yararlanmak için RTX 4000 serisi bir kart kural. Lakin dayanaklı oyunlarda FSR ve XeSS ile birlikte kullanılabiliyor.
AMD FSR 2, Frame Generation faal ve Ultra Performans ön ayarı ile performansı 95 FPS artırıyor. Intel XeSS ise Performans ön ayarıyla birlikte oyun performansını 69 FPS üst taşıyor. Artık en değişik bahse değinelim. AMD FSR 2, ışın izlemeli 4K oyun testinde DLSS’den bile yüksek performans sundu.
Sonuçlara nazaran performans açısından DLSS ve FSR ortasında küçük bir fark var. Sadece XeSS geride kalıyor. Intel’in bu teknolojiyi şimdi yeni piyasaya sürdüğünü ve geliştirmeye devam ettiğini hatırlatalım.