Microsoft, bu yılın başlarında merakla beklenen DirectStorage 1.0 teknolojisini tanıtmıştı. Bu teknoloji, oyun yükleme müddetlerinin kısaltırken birebir vakitte işlemciye binen yükün hafiflemesini sağlayacak. DirectStorage, şimdi hiçbir oyunda kullanılmasa da PC oyuncuları için yeni bir sayfa açıyor.
Görünüşe nazaran DirectStorage 1.0 şimdi tam olarak hazır değil. Bu sürüm sırf yüksek süratli NVMe depolamasıyla birlikte yükleme müddetlerini güzelleştiriyor. Datalar çözümlenmek (dekompresyon) için hala CPU’ya gönderiliyor ve sonrasında GPU belleğine ulaşıyor. Microsoft tarafından doğrulanan DirectStorage 1.1 ise GPU çözümleme teknolojisini devreye sokarak CPU’yu büsbütün ortadan çıkaracak. GPU’lar paralel süreçler için optimize edildiğinden ötürü sürece mühletleri kıymetli ölçüde güzelleşecek. Ayrıyeten datalar GPU belleğinden GPU’ya daha süratli taşınacağından ötürü bant genişliği çok daha verimli kullanılacak.
Microsoft, GPU (sol taraf) ve CPU (sağ taraf) dekompresyon sürecini gösteren bir örnek paylaştı. Bu gelişimle birlikte mühlet 2.36 saniyeden yalnızca 0.8 düştü. Daha da değerlisi, CPU kullanımı azamî olarak %100 iken %15.05’e indi.
Şirket, DirectStorage 1.1’in Shader Model 6.0’ı destekleyen tüm ekran kartlarıyla uyumlu olacağını söylüyor. Lakin en düzgün oyun tecrübesi için DirectX 12 Ultimate dayanaklı GPU’lar gerekli. İşletim sistemlerine gelince, DirectStorage 1.1’i Windows 10 ve Windows 11’de kullanmak mümkün olacak.
DirectStorage 1.1 yazılım geliştirme kiti yakında oyun geliştiricilerine ulaşmış olacak. Microsoft şimdi bir tarih vermedi lakin bu teknolojinin çok sayıda oyuna ulaşması için hala uzun mühletler beklememiz gerekiyor.