Viral bir yaratıcıyken NVIDIA 3D sanatkarına dönüşen Lorenzo Drago, bu hafta NVIDIA Studio’da izleyicileri Japonya’nın Etchū-Daimon İstasyonu Toyama’da inanılmaz bir seyahate çıkarıyor.
Drago’nun fotogerçekçi tren istasyonu canlandırması, dört aydan kısa bir mühlet içinde 2 milyondan fazla görüntülemeye ulaştı. İzleyiciler dikkat cazibeli derecede doğru yansıtılmış ayrıntılara adeta hayran kaldı.
Drago, “Bana en çok gerçeklik ilham veriyor” diyor. “Sıradan, gündelik şeyler her vakit bir öykü anlatır. Bunların fantezide yakalaması güç olan nüansları vardır” diyor.
Drago, çalışmasına açık kaynaklı fSpy yazılımında kamera eşleştirmesi yaparak başladı. Bu süreç, Etchū-Daimon referans imgesinden seçilen tarifli denetim noktalarına dayalı olarak kameranın yaklaşık odak uzaklığını, istikametini ve üç boyutlu uzaydaki pozisyonunu hesapladı.
Sanatçı daha sonra detaylar yahut ayrıntılı modeller olmaksızın kolay 3B hallerle oluşturulmuş birinci taslak için Blender yazılımına geçti. Burada emel düzeyin temel biçimlerini tasarlamak, test etmek ve ayarlamaktı.
Drago daha sonra bir merdivenin yüksekliğini ölçtü ve bunu 3D sahnenin geri kalanına oranlayarak ızgara boyutuna uymasını sağladı. Sahne daha sonra modüler olarak, her seferinde bir model ekleyerek oluşturuldu. Drago, Blender görünümünde NVIDIA RTX ile hızlandırılmış OptiX ışın izlemeyi kullanarak yıldırım süratiyle modelleme yaptı.
Tüm sahne, inanılmaz bir biçimde özel dokulu varlıkların bir kombinasyonundan oluşuyor. Drago’nun farklı ayrıntıları tek bir sayfada birleştiren dokular olan döşenebilir dokuları ve trim levhaları kullanarak ortaya koyduğu kaplama tekniği, sahnenin gerçekçiliğini bambaşka bir düzeye taşıdı. Tüm bu tekniklerin karışımı yepyeni, daha detaylı dokular oluşturmanın yanı sıra sahne boyunca piksel yoğunluğunun korunmasına da yardımcı oldu. Böylelikle dokuların boyutu hiçbir vakit 2048×2048 pikseli geçmedi.
Drago, dokuları Adobe Substance 3D Painter’da oluşturdu ve daha süratli, etkileşimli yaratım süreci için NVIDIA Iray rendering teknolojisinden yararlandı. RTX hızlandırma, dokuları Unreal Engine 5 içindeki modellere aktarmadan ve uygulamadan evvel, doku oluşturmada kullanılan ortam kesişimlerini ve öbür doku haritalarını süratli bir halde hazırlamasını sağladı.
Son ağır işler Drago’nun GeForce RTX 2080 MUHTEŞEM GPU’su ile süratli bir biçimde halledildi. Drago, burada grafik kartının gerekliliğini bilhassa vurguluyor.
Drago, “Bir 3D sanatkarı için planlama kademeleri hariç, işin çoğunluğu GPU hızlandırması gerektiriyor” diyor. “Gerçek vakitli olarak oluşturulan gereç ve ışık eşliğinde sahneler ve objeler üzerinde çalışabilmek, tel kafes yahut gölgesiz modlara kıyasla çok fazla vakit tasarrufu sağlıyor ve meselelerin önüne geçiyor.”
Drago, daha sonra dokulu modelleri Unreal Engine 5’e aktarmaya ve birleştirmeye devam etti. Montajdan mutlu kalınca aydınlatma sürecine başladı. Unreal Engine 5’in Lümen teknolojisi, Drago’nun hazırlık yahut sürece müddetlerini beklemesine gerek kalmadan gerçek vakitli olarak aydınlatma yinelemeleri yapmasını mümkün kıldı.
Unreal Engine’in sanal gerçeklik çerçevesi, Drago’nun hareket izlemeli bir sanal kamera kurmasına müsaade verdi. Bu, animasyona üçüncü şahıs bakış açısını kazandırarak sanatkarın yaratıcı alanda elinde güya bir akıllı telefon tutuyormuşçasına hareket etmesini sağladı.
Hesaplama ve animasyon tamamlandıktan sonra Drago sahneyi Adobe Premiere Pro yazılımına aktardı ve burada ses efektleri ekledi. Yazılımdaki GPU hızlandırmalı birçok özellikten birini kullanarak animasyondaki manzara detaylarını sertleştirdi. Akabinde Drago, en son belgelerin dışa transferini hızlandırmak için GPU ile hızlandırılmış kodlamayı (NVENC) devreye aldı.
İnce değişiklikler, Drago’nun ultra gerçekçi manzaralar oluşturmasına müsaade verdi. “Sınırlı bir dinamik aralık, parlama ve sertleştirme tesirleriyle çağdaş bir akıllı telefon kamerasını taklit etmek, gerçekçiliği sunmanın güzel bir yoluydu” diyor Drago. “DLSS ve ışın izleme üzere RTX özellikleri, hem geliştiriciler hem de oyuncular açısından kusursuz.”
Drago kısa mühlet evvel Etchū-Daimon Station çalışmasını lineer ardışık tertipleri canlı senkronizasyon oluşturmayla değiştiren ortak düzenleme için 3D tasarım platformu NVIDIA Omniverse ortamına aktardı. Drago, Omniverse Create App içindeki büyük potansiyele dikkat çekerek, onu “son derece yüksek doğrulukta sonuçlar elde edebilen güçlü bir araç” olarak nitelendiriyor.