Görüntü yükseltme teknolojileri son periyotta GPU üreticileri ve oyuncuların gözdesi haline geldi. NVIDIA DLSS ve AMD FSR 2.0 teknolojilerinin neler sunabileceği aslında kanıtlandı. Bu teknolojiler gelişmeye devam ederken her gün daha fazla oyuna ulaşıyor
Sadece birkaç hafta evvel piyasaya sürülen AMD FSR 2.0, kimi oyunlara resmi olarak kimi oyunlara modlar aracılığıyla eklendi. Mod imalcisi muddymind ise farklı bir yol benimseyerek NVIDIA’nın DLAA (Deep Learning Anti Aliasing) teknolojisini temel alan yeni bir mod hazırladı.
DLAA’nın çalışma hali aslında kolay. İmajlar doğal çözünürlükte oluşturuluyor ve manzara kalitesini düzgünleştirmek için yerleşik DLSS algoritmaları kullanılıyor. Bu tahlil, zati güzel bir optimizasyona sahip olan lakin âlâ bir kenar yumuşatma gerektirmeyen oyunlarda manzara kalitesini güzelleştirmenin âlâ bir yolu.
Muddymind, kalite modunda yükseltme faktörünü 1.3x’ten 1.0x’e çekmek için mevcut FSR 2.0 Yazılım Geliştirme Kitini kullandı. Sonuç olarak çıktı imajı tıpkı çözünürlükte işleniyor, lakin küçük performans kaybıyla birlikte FSR antialiasing daha âlâ bir halde kullanılıyor. Sonucunda da projenin ismi “FSRAA” olarak belirlenmiş.
Mod imalcisi, FSRAA, FSR 2.0, DLSS 2.4.3 ve oyunun TAA manzaralarını birleştirerek bir karşılaştırma yaptı. Kelam konusu karşılaştırmalara aşağıdan ulaşabilirsiniz;
- Görsel 1
- Görsel 2
- Görsel 3
- Görsel 4
- Görsel 5