AMD’nin yeni yayılmaya başlayan FSR 2.0 (FidelityFX Harika Resolution 2.0) teknolojisine ait tüm ayrıntılara daha evvel bakmıştık. Yakın tarihte GPUOpen üzerinden tüm FSR 2.0 kaynak kodları yayınlanmıştı. FSR 2.0 eklentileri artık ise kısa müddet içinde Unreal Engine kütüphanesine ulaştı.
Şu anda yeni sürümü destekleyen sadece dört oyun var. Fakat resmi AMD duyurusuyla birlikte yakında en az 20 oyunun FSR 2.0 dayanağına kavuşacağını öğrenmiştik. Unreal Engine takviyesi ise bu teknolojinin daha fazla oyuna ulaşmasını sağlayacak.
FidelityFX Harika Resolution 2.0 zamansal yükseltmeye dayalı ve selefi kadar kolay bir teknoloji değil. FSR 2.0, tüm ön kalite ayarlarında FSR 1.0’a kıyasla gelişmiş imaj kalitesi getirecek. Bu kısmen “optimize edilmiş” kenar yumuşatma özellikleriyle uzamsal yükseltmeden zamansal yükseltmeye geçiş sayesinde mümkün olacak. Uzamsal yükseltme, bir kareyi yükseltmek için kullanıldığında sırf karenin kendisi tarafından sağlanan dataları kullanıyor. Buna karşılık zamansal yükseltme, evvelki karelerin yanı sıra geçerli karedeki dataları de kullanabiliyor. Değişik bir formda, NVIDIA’nın DLSS 1.0’ı da bir uzamsal yükseltme tahliliydi ve DLSS 2.0 ile zamansal yükseltmeye geçildi.
AMD FSR 2.0 artık Unreal Engine 4 ve 5 için NVIDIA DLSS 2.0 eklentisine katılıyor. Bu da geliştiricilerin artık iki teknoloji ortasında seçim yapabileceği ve hatta her ikisini de oyunlarına dahil edebileceği manasına geliyor.