Intel’in XeSS Teknolojisi 20 Mayıs’ta Geliyor

Yakın tarihli bir röportaj sırasında yaklaşmakta olan RPG oyunu Dolmen’in Intel Xe Muhteşem Sampling dayanağıyla piyasaya çıkacağını doğrulandı. Bu haber, DLSS ve FSR’ye rakip olarak gelen XeSS ölçekleme teknolojisinin resmi olarak kullanıma sunulacağı manasına geliyor.

Massive Work Studio’da üretimci olan Kiev Martins, Dolmen’in üç ana üstün örnekleme teknolojisini destekleyen birinci oyun olacağını söylüyor: AMD FSR (1.0), NVIDIA DLSS ve Intel XeSS. Oyunun 20 Mayıs tarihinde piyasaya sürülmesi bekleniyor. Tıpkı gün Dolmen, Intel XeSS teknoloji takviyesini içeren bir güncelleme alacak ve bu dayanağa sahip olan birinci oyun olacak. İşte röportajdan kimi kesitler:

  • XeSS dayanağı lansman sırasında sunulacak mı?
    Sanırım size Intel ile paydaşlık da dahil olmak üzere her şeyin Day One yamasında yayınlanacağını söyleyebilirim.
  • Dolmen, AMD’nin FSR’si ve NVIDIA’nın DLSS’si üzere başka yükseltme teknolojilerini destekliyor mu?
    Evet. Bahsettiğiniz teknolojiler oyunda var ve çalışıyor olacak.
  • AMD FSR’yi 2.0 sürümüne yükseltmeyi planlıyor musunuz?
    Dolmen FSR 1.0 ile gönderilecek, lakin 2.0’a yükseltme niyetimiz var, evet.

Intel XeSS teknolojisinin lansmanı, AMD’nin FSR 2.0 teknolojisini tanıtmasından yalnızca 8 gün sonra gerçekleşecek. FSR 2.0’ın ayrıntılarına bu makalemizde bakmıştık ve sonrasında desteklenecek birinci oyunlar açıklanmıştı.

Intel, XeSS’in oyun geliştiricilerinin kullanması için tek bir birleşik API’ye sahip olacağını doğruladı, fakat teknoloji çeşitli hızlandırma tekniklerini destekleyecek. XeSS, Intel GPU’larda bulunan yeni bir çekirdek tipi olan XMX çekirdekleriyle yahut alternatif olarak AMD ve NVIDIA da dahil olmak üzere çok daha geniş bir ekosistem tarafından desteklenen DP4a komut setiyle hızlandırılabilir.